+ En åsikt

+ Något jag stör mig på är bloggare som ska skriva hela tiden om hur perfekt allting är. Oj vilken glädjedödare jag är nu.. Att allt dom kollar på är perfekt, till och med deras latte och toalettpapper är perfekt. Men det kanske är svårt att undvika eftersom dagens samhälle kretsar runt oss ungdomar med "perfektion" och att jämföra sig med "alla andra". Varför? 

Du är tillräckligt fin för att le på ditt eget sätt, du är tillräckligt fin för att ha på dig vilka kläder du vill, du är tillräckligt fin för att vara den du är. Vem ska hindra dig? Ska inte tillägna detta inlägget åt det. Men att leva i den där bubblan där allting är så himla överdrivet gör dig bara stolt. Kanske lite FÖÖR stolt.. Bloggare som ser ner på andra för att dom är en rank högre upp enligt dom. Vad är det en bloggare vill få ut av det egentligen? Göra sina bloggläsare avundsjuka på sin perfekta latte, sitt perfekta utseénde, kläder, smink, operationer osv osv. Varför inte peppa sina läsare istället TILL det perfekta, få ut något äkta av det och inte en massa plastic. För dagens stobloggare ser man nästa rakt igenom.. Vilket är ganska synd. Eftersom dom ska framstå som våra "förebilder".  Jag gör allt för att stötta mina bloggläsare. Jag vill vara en bra förebild och kunna inspirera andra till att vara det. Jag vill inte spela den där plastic-rollen eller jämföra mig med andra för att bli accepterad eller för att få vara den jag är som bloggerska. Tvärtom! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

kan inte du skriva fina typsnitt som du tex. använder

2013-02-23 @ 10:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0